A kültéri zsaluziák leggyakoribb hibái és hogy miként előzzük meg ezeket a NEVA-nál.

Idén augusztusig 174 panaszt regisztráltunk 9 900 megrendelésre, ami csak a termelés 1,8% -át jelenti. Ezekben a ritka esetekben a zsaluzia meghibásodását a nem megfelelő telepítés, gondatlan szállítás vagy a motorok és az elektronika kisebb hibái okozták. Elemezzük ezt Jiři Umlauffal, milyen problémákat oldunk leggyakrabban a kültéri zsaluziáknál, és hogyan előzzük meg mi ezeket a NEVA-nál.

Minimális mennyiségű reklamációt kell kezeljünk, de természetesen előfordulnak. „Ha valaki a zsaluziánkra panaszkodik, az általában a motorok és az elektronika hibájából történik. Mielőtt elkezdenénk a reklamált terméket tesztelni, egy új terméket küldünk az ügyfélnek, hogy a zsaluziák addig is úgy működjenek, ahogy azt a vevő elvárja. A többi esetben a reklamáció az alkatrészek festésének apró hibáiból, a szállítás okozta sérülésekből vagy az apró kiegészítők hiányából áll” – magyarázza Jiří Umlauf.

A motorok és az elektronika leggyakoribb meghibásodása

Az elektromos motorral ellátott külső zsaluziák egyetlen gombnyomással működtethetők. A falon lévő kapcsolóval, vagy egy távirányítóval húzza fel és engedi le, ha szükséges vezérelhet egyszerre több zsaluziát is a szobában. A motoros zsaluziák automatikusan vezérelhetők – UV- és szélérzékelőkkel, vagy előre beállított pozíciókkal.

Az elektronikai hibákat elsősorban azáltal tudjuk kiküszöbölni, hogy világszínvonalú gyártók, mint a Somfy, az Elero és a Geiger motorjait telepítjük. Például a prémium motorok, amelyek felismerik a túlmelegedés, fagyás vagy az árnyékolók akadályba ütközésének kockázatát, csökkentik a reklamációk számát. Ezekben az esetben a motorok automatikusan kikapcsolnak. Így védik a zsaluziát és saját magukat.

Prémium motorjaink közé tartozik például:

  • A Geiger T90, amely a 90 ° C hőmérséklet tartományig üzemképes, például zsaluziát hajt a Malmöi svéd kórházban;
  • Elero motorok- olyan csapágyakkal vannak ellátva, amelyek alacsony hőmérsékleteken akár mínus 20 ° C -ig is megbízhatóak;
  • Somfy io Protect motorok fagyvédelemmel ellátottak.

Amikor a motor meghibásodik, a legtöbb esetben zajos és nem forog.

A legtöbb motor- és elektronikai hibát a kültéri zsaluziáknál az alábbi problémák okozzák:

  • túlfeszültség az elektromos hálózatban (esetleges hanyag villanyszerelés és rövidzárlat),
  • szakszerűtlen összeszerelés,
  • esetenként a kezelőszervek vagy kapcsolók műszaki meghibásodása.

“A motorok nem rendelkeznek egyedi túlfeszültség-védelemmel. Ezért ezek védelmét már az elektromos hálózat tervezésénél, megszakítók és biztosítékok helyes elosztásával kell megoldani “- mutat rá Jiří Umlauf.

Az áramkimaradás nem károsítja a zsaliuzát. “Nagyon ritka, hogy a motorok áramkimaradása esetén a lamellák végállása és kapcsolata a kezelőszervekkel törlődik. Ha ez mégis megtörténne, csak annyit kell tennie, hogy mindent újra beállít”- mondja Jan Gajdoš termékspecialista.

Rendszeresen képezzük szerelő partnereinket, és tájékoztatjuk őket a motorok új funkcióiról és jellemzőiről. Figyelmeztetjük az új szerelőinket a motoroknál előforduló leggyakoribb problémákra is.

Tervezési hibák vagy a kezelőszervek hibái

A tervezési és a kezelőszerveket érintő hibák ritkák. Ha elő is fordul, akkor azt általában a helytelen telepítés okozza. Ezért azt javasoljuk minden vásárlónknak, hogy bízzon szakképzett partnerünk gyakorlatában.

“Időről időre partnereinknél felmerül a kérdéssel, hogy a külső zsaluziák telepíthetők-e önállóan, házilag. Azt tanácsoljuk az ügyfeleknek, hogy ne kezdjék el a telepítést házilag, mivel elveszítenék a garanciát, ráadásul nem tudnánk garantálni nekik a zsaluziák megfelelő működését sem”- magyarázza Jan Gajdoš.

A nem megfelelő karbantartás hibákat is okozhat. Ezért azt javasoljuk, hogy évente kétszer tisztítsa meg a zsaluziát, mindig a nyár és tél elteltével.

Semmi esetben sem végezzen hibajavítást egyedül. Hívja szerelőjét, aki a zsaluziák javítására is szakosodott, és lehetősége van gyári pótalkatrészek beszerzésére üzemünkből.

Mielőtt valami elromlana: hol lehet beszerezni alkatrészeket és a szolgáltatást

Partnereink szabványos garanciát vállalnak a külső zsaluziák felszerelésére. Rendszeresen szervizelnek, és amikor megtudják, hogy ha valamelyik alkatrész elhasználódott, megrendelik tőlünk. Sőt megjavítják más gyártók árnyékolóit is, mert tudják, hogy alkatrészeink jó minőségűek és hosszú élettartamúak.

“Partnereink leggyakrabban textilszalagokat, vezetékeket és vezetőprofilokat vásárolnak tőlünk. Az egyik leggyakoribb meghibásodás, mikor nagyobb széllökés esetén elfelejtik felhúzni a zsaluziát. Van szervizelő cég, mely kizárólag textilszalagokat vásárol tőlünk, egyéb gyártók árnyékolóit szervizelve velük” -teszi hozzá Jan Gajdoš.

Kiküszöböljük a hibalehetőségeket

Termékeink élettartama több évtizedes. Kiváló minőségű alapanyagokat és alkatrészeket alkalmazunk, ilyen például a speciális alumíniumötvözet amiből a lamellák készülnek, vagy a tartós, 8 mm-es textilszalag. Svájci és Németországi elismert cégektől vásároljuk őket.

Világszínvonalú hengersorainkhoz hasonlót, Európában csak néhány helyen talál, és 2014 óta saját porszórt festéküzemünkben színterezzük a zsaluzia alkatrészeket. Ezt a döntést főképp azért hoztuk meg, mivel beszállítóink színterezett alkatrészeinek minőségével hosszú távon elégedetlenek voltunk.

“Saját festéküzemünknek köszönhetően ellenőrizni tudjuk alkatrészeink minőségét. Ennek köszönhetően lényegesen csökkentettük a reklamációk számát, és ha mégis hibás alkatrész kerülne ki festéküzemünkből, azonnali megoldást tudunk nyújtani partnereinknek. ”- magyarázza Jan Gajdoš.

A gyártás minden fázisa után a zsaluziák alapos ellenőrzésen mennek keresztül, és a szállítás előtt beállítjuk azokat, hogy a telepítőnek csak minimális munkája legyen velük az építkezésen.

Ennek köszönhetően megakadályozzuk a meghibásodásokat, és 4 év garanciát tudunk nyújtani ügyfeleinknek a zsaluziára és 5 év garanciát az elektronikus alkatrészekre.

Kérdezze meg bátran partnereinket a kültéri zsaluziáink minőségéről, és személyes tapasztalataikról azok telepítéséről és használatáról.

A cikk szerzője: Eduard Krč

Eduard Krč üzemvezetőként dolgozik. 1995 óta NEVA alkalmazott, a vállalat egyik legrégebbi alkalmazottja. Felügyeli a gyártási folyamatot, ellenőrzi a termékek minőségét és megrendelések határidőbeli elkészülését.